sobota, 15 czerwca 2013

Strach ma wielkie uszy.

Mój słuch jest bardzo wrażliwy. Słyszę o więcej dźwięków niż ty. Te dźwięki są dla mnie bardzo ważne,ostrzegają mnie przed niebezpieczeństwem. Dlatego mów do mnie łagodnie i niezbyt głośno. Moje uszy są jak prawdziwe, ruchliwe radary. Potrafię je obracać o 180 stopni! poza tym uszy wyrażają mój nastrój. Gdy odpoczywam lub drzemię, stoją się lekko obwisłe. Kiedy jestem na czymś skupiony, np.: pokonuję przeszkodę, kulę je do tyłu. Poruszające się uszy znaczą ,że  jestem zainteresowany otoczeniem . Czuję,że zapowiada się coś ciekawego. Może pojedziemy w teren?


Tylko beż krzyku ! 

Szept wystarczy. Konie słyszą dźwięki od niskiej do wysokiej częstotliwości, w przedziale od 14 Hz do 25kHz ( zakres dla ludzi to od 20 Hz do 20kHz). Wysoki ton i pisk nie są miłe dla końskich uszu. 

Pszczoła, mysz,szum liści na odległym drzewie ?

Żaden problem-13 różnych mięśni ustawia ucho w odpowiednim kierunku(u człowieka tylko 3).

Jedno do przodu, a drugie do tyły?

To dlatego że poruszają się. No, może zbyt pięknie, ale jest bardzo skuteczne. Pozwala jednocześnie śledzić to, co się dzieje z tyłu i z przodu. 

Powrót w nocy?

Uszy poprowadzą-pomogą oczom gdy będzie już ciemno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz